Reunió Ajuntament-AFA 20/04/2022

REUNIÓ AJUNTAMENT + AFA + COMISSIÓ EDIFICI 20/04/2022

Temes a tractar: 

  • Nou calendari d’execució de l’edifici per l’Institut Escola Sala i Badrinas
  • Espais actuals als mòduls
  • Espais actuals a l’edifici compartit amb l’Escola Auró per la secundaria

Ajuntament:

Carles Caballero, Regidor d’urbanisme

Teresa Ciurana, regidora d’Educació

Rafael Homet, assessor d’Educació a l’Ajuntament de Terrassa

Cristina Escudé

Marta Gómez

Comissió de seguiment institut escola

Javier Lacárcel

Toni Perales

Junta de l’AFA

Elisabeth Notivoli

Jessica Saduskie

Un cop acabat el procés participatiu el març del 2021, l’AFA va contactar amb els Serveis Territorials del Vallès Occidental del Departament d’Educació per fer el seguiment de la redacció de l’avantprojecte, la licitació del mateix, la licitació de les obres i l’execució de les mateixes, fins en quatre ocasions: el mateix mes de març sense resposta, al juny ens responen que no hi ha novetats que tot va endavant i que ens mantindran informats, al setembre sense resposta i al novembre ens responen que ens convocaran a una reunió en breu. Finalment el mes de febrer del 2022 ens convoquen pel mes de març.  

El 14 de març, els Serveis Territorials del Vallès Occidental del Departament d’Educació ens van comunicar el nou termini d’execució de l’edifici per l’institut escola i que s’endarreria 2 cursos el termini que ens va indicar l’arquitecte del departament el febrer del 2020. Passava del curs 23-24 al curs 26-27. En aquesta reunió vam mostrar la nostra disconformitat i indignació per que han perdut un any sencer (per la pandèmia).  I demanem que facin el possible per escurçar terminis i sobretot que dotin dels espais i recursos necessaris per desenvolupar i consolidar el projecte d’institut escola. Que l’ARA és, si cap, molt important, estar bé als mòduls i a l’espai compartit. 

Al dia següent es va informar a les delegades a la reunió de junta i es va acordar que la Junta de l’AFA demanaria una reunió urgent amb l’Ajuntament per parlar del nou termini i que s’informaria a les famílies amb tota la informació.

Expressem la nostra sorpresa quan ens contacten de l’Ajuntament demanant explicacions pel tweet personal d’un pare de l’escola, perquè ells no tenien constància de cap canvi en el calendari i fem constar la nostra preocupació per la falta de seguiment que han fet des de l’Ajuntament. Des d’aquest moment l’Ajuntament ens assegurar que han demanat explicacions al departament i han tingut diverses reunions sobre el tema. 

De la reunió extraiem vàries conclusions:

1) el departament no ha fet la seva feina durant un any (amb l’excusa de la pandèmia) 

2) que és més que probable que sigui un tema econòmic, per que el dept s’hagi gastat els diners en altres coses

3) que l’Ajuntament, com ha part capitalista, s’ha refiat i no ha fet un seguiment gaire exhaustiu  (tot i que la competència és del dept). Pel que han explicat no sabien del canvi de termini (ens ho podem creure o no). I que el dep ha anat posant pegues jurídiques que no havien d’endarrerir res però els ha servit d’excusa. 

4) que com a famílies el dept no ens ha fet cas en cap dels tres o quatre emails enviats preguntant com anava i que hem de fer seguiment conjunt

5) i que hi ha una normativa europea nova sobre la licitació que ha fet que s’endarrereixi (això ho pot explicar millor el Javier) 

6) que no podem escurçar terminis

7) que l’ara és importantíssim i han de fer tot per estar el millor possible (suplir carències d’espais i recursos) 

El calendari que ens explica l’Ajuntament no acaba de coincidir amb el que ens van exposar a la reunió que vam tenir nosaltres amb el departament el 14 de març, i tampoc encaixa gaire amb els propis terminis que surten a la web del departament.

Acordem fer un seguiment conjunt sempre de cada procés abans que el termini d’aquest s’acabi. La regidora es compromet a enviar sol·licitud de reunió amb la directora dels sstt, per aclarir el calendari. Demà mateix la regidora demana el calendari i convoca reunió. 

Per part de l’Ajuntament està tot lligat i s’estan complint terminis, i no hem de patir per les eleccions. 

Les obres d’urbanització van en termini i estaran acabades pel gener del 23, tal i com van dir.

També es van mostrar molt enfadats perquè sstt va informar abans a l’AFA que a l’Ajuntament. Cosa que fa palesa la sensació de que s’han relaxat, que s’han confiat amb que tot anava segons el previst i no han fet el seguiment que correspon.

Per ser una mica positius diriem que hem fet un pla d’actuació per tal d’intentar que els terminis siguin el més curts possibles. Que també s’han quedat ells amb el cul a l’aire i creiem que tenen molt d’interès en fer el seguiment per a que no els hi torni a caure la cara de vergonya. Estan entre les cordes perquè han invertit uns diners i s’han posat unes medalles

La comissió d’edifici i la junta directiva ens vam reunir el 2 de maig per preparar la reunió amb SSTT i acordar la línia a seguir i punts a reclamar. Vam posar una mica de context de tot el que portem lluitat per la nostra escola en els darrers 11 anys, des dels seus inicis. 

  1. Aclariment, concreció del calendari i compromís de complir-lo.
  2. Pla d’actuació per tal d’intentar que els terminis siguin el més curts possible.
  3. Adequació i cessió dels espais necessaris per a poder desenvolupar i consolidar la secundaria a l’edifici compartit amb l’Auró.
  4. Dotar dels recursos necessaris i no treure’ls (més personal i inversió)
  5. Cessió de més espai de pati per primària, seguretat i neteja de l’entorn 
  6. Poder anar a Can Jofresa més d’un cop al mes, evidentment sense cost afegit per les famílies
  7. Sobre possibles mobilitzacions: vam valorar els pros i contres de fer una manifestació per reivindicar que s’escurcin els terminis de construcció del nou edifici. Considerem que aquesta manifestació hauria d’anar enfocada al departament d’educació que és qui té la competència per construir l’edifici, , s’hauria d’anar a Sabadell o a Barcelona per fer força. Més que a l’Ajuntament a qui hem d’apretar per que faci la seva feina i apreti al departament.  Vam parlar de contactar amb d’altres afas en la mateixa situació i fer un front comú. 

Vam estar d’acord en que els procediments burocràtics tenen uns terminis legals en els que no podem incidir i manifestar-nos i que iniciar aquestes mobilitzacions ara suposaria un desgast innecessari amb el que no aconseguirem res, ja que no podem canviar els terminis legals de les licitacions. On podem incidir és que ho compleixin i que no s’allargui, fent un seguiment encara més exhaustiu, Una cosa era la lluita per un edifici que no estava ni pressupostat o la reivindicació de la transformació en institut escola. I l’altra és mobilitzar-nos per unes normatives legals en les que no hi podem interferir.

Comissió edifici

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s